Saturday, June 16, 2012

JJCM : MARAKESH@BUKIT BINTANG

 
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Tengok gambar di atas tu dah tahukan ape yang QH nak kongsikan untuk hari ni...tentunye JJCM! Kali ni QH ke RESTORAN MARAKESH pula...QH ke sini bersempena keluarga QH datang ke sini hari tu...restoran ni menyediakan makanan arab...saje bertukar selera pula...restoran ni terletak di Bukit Bintang...senang nak cari restoran ni..kalau ke Pavilion tu..keluar ke pintu utama...berjalan terus ke arah bangunan kedai berhadapan Pavilion tu...jalan yang agak sibuk tu...hehehe...kalau tak jumpa..tanye aje dengan orang2 di situ...sangat senang nak cari kedai ni...sebenarnya 2 hari berturut2...kami menjamu selera dengan makanan arab ni...restoran lagi 1 tu...nanti yer QH tayangkan...
Tapi di restoran ni harganye agak mahal sedikit berbanding dengan kedai arab yang lain...mungkin kawasan dan sekitarnya tu yang mmbuatkannye begitu...tapi sesekali ape salahnya tak...pastu tak datang lagi dah...hahaha...cari kedai lain pulak...
Antara menu yang disediakan di restoran ni...biase di restoran2 arab ni ade menyediakan set hidangan yang besar...lagi jimat...sesuai la kalau datang dalam kumpulan yang ramai...oh yer sebelum terlupa...pastikan bawa duit yang banyak yer bile ke sini...bukan ape...masa QH ke sini...bayaran tunai aje yang diorang terima..ye la bile tengok semua menu tu sedap2...mengorder pon macam2 nanti masa nak membayar bermasalah pulak...bukan pengalaman QH...tapi QH ternampak sebelah meja QH tu masa nak membayar habis di collect duit anak beranak...mungkin ingat boleh pakai kad kot...mungkin masa  tu mesin kad rosak atau memang tak menggunakannya...tak terfikir lak nak bertanye haritu...hihihi...

 
Sebahagian suasana di dalam restoran tersebut...sangat romantik...agak gelap sedikit...tu yang gambar agak kurang memuaskan...padahal nak cover tak pandai nak amik gambar yang cantik2 lagi...hahaha...dalam proses belajar lagi kamera baru tu...lagipon QH tak banyak snap gambar masa ni...malu pula dengan pengunjung2 yang lain...terutama pak dan mak arab yang menjamu selera di sini...takut diorang ingat kita ni jakun pulak...hihihi...

Kat bawah ni sebahagian menu yang diorder hari tu...
Set Nasi Mandy boleh dimakan untuk 3-4 orang...amik 2 set..harga tak ingat...
yang ni sedap...udang...lupa ape namanye menu ni...harga RM20++
Roti Arab aka roti nan...sekeping RM3.50 tidak termasuk kuahnye...
tu dia sebahagian menu kami hari tu...segelas air pon mencecah harga RM10++...paling murah soft drink RM5.90...tepuk dada tanye selera dan poket anda yer...hehehe


Ok sekian saje untuk enrti hari ni yer...selamat menjamu selera...salam sayang semanis gula untuk anda semua...muahhh


10 comments :

Bicara Kak Noor said...

bestnya QH asyik dok JJCM je kan makanan pun kelazzz gitu dapur rumah mesti bersih ni takyah cuci2 heeee

Asyifa Mustaffa said...

wow ! nmpk sedap....:)

FnF Simple Life said...

salam QH...sedap betul menu2 kat restoren tu ye...lamb baryani tu feveret hubby...saya tergoda sama kebab...oh...sedapnya...harga boleh tahan gak mahal...takpe la kalau sedap kan...sekali sekala gitu...

Shahriah Abdullah Novelis said...

Askum Qh cayangg nape tak ajak akak?? akak suka makan masakan Arab taw... kecur dah ni.. cam ne ni?? ehehehe.. tq berkongsi info ya cayangg

mama sara nur said...

assalam QH
JJCM axtv yg best ni,dekat Pavilion memang comfirm la mahal kan he he
Boss akak suka sgt makanan arab ni tiap minggu mesti cari restoren baru, tp akak x minatlah nasi arab entah nape

Mamasya said...

Sltm berhujung minggu QH.menarik deko restoren...mmg ciri Arab...makananpun nampak sedap.
nengok roti Qh hidangkan kat bawah tu....gebusnya...bulat2 molek pula tu...gerammnya tengok..

Amie said...

Larat tak melangkah keluar dari Restoran Marakesh he he heh bukan main banyak lagi hidangan nasi mandhi tu ye QH!

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ said...

Wahhh besnya JJCM...rasanya nak gi JJCM jugak malam ni...hehehe! :)
Semua menu di atas sungguh2 menggoda!

Si Matatajam said...

Tak tahannya tgk roti Arab tu. Teruih rasa Lapaq .....

IntaNBerliaN said...

sy br lps mkn ari sabtu br ni :-)