Friday, February 17, 2012

JUS KEDODONG ASAM BOI


Assalamualaikum....



Hari ni QH tak boleh nak membebel panjang seperti biase...sebab perlu menyelesaikan tugas2 yang ade ni...
Petang nanti kat tempat kerja QH ade gotong-royong dan bersukan pula...
Nak suruh semua staf kat sini mengecilkan badan la tu...
QH ni dah tak larat dah nak dengar...sebab ramai ambil berat dan sibuk2 tanye nape badan QH ni naik bagai la...
Kurus kering nanti...orang cakap tak cukup makan la pula...statement macam lepas geram aje kan...hahaha
Ade2 aje kan yang tak kena...
Pada QH lantak la orang nak cakap ape...yang penting tak menyusahkan orang lain...betul tak...ok dah lega dah...hehehe



Hmm ok la...kita ke resepi pula yea....
Kali ni QH nak kongsikan resepi Jus Kedodong Asam Boi pula...
Boleh la buat2 untuk minum tengah hari ni kan...
Musim panas macam ni...dapat minum air ni memang sedap...memang sesuai sesangat2...terasa sejuk aje bile masuk ke tekak tu kan...dapat la menyejukkan badan...hehehe
Jom la tengok ape bahan2nya yea...



JUS KEDODONG ASAM BOI

Bahan2
10 biji buah kedodong – dibuang kulit
1 liter air masak
Gula
Asam boi

Caranya
Satukan kedodong, gula dan air dalam blender dan kisar hingga hancur. Kemudian tapis dan tuang ke dalam gelas.
Akhir sekali letakkan asam boi dan ais.
Siap untuk dihidang.



5 comments :

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Akak suka jus ni...selalu minum dekat Ipoh Hainan Chicken Rice Shop....sana dia buat jusnya kow...kow

rahel said...

QH,tak masam sangat k jus ni? klu yg mcm ni sesuai dihidang time lepas mkn yg berlemak kan..hehe.

Qasey Honey said...

Paty's Kitchen....
ahakan kak sedap jus kedodong ni...skali rasa mcm epal ade gak...hehehe

Qasey Honey said...

rahel...
sis...xmcm pon...sedang aje rasanya...lebh kurang mcm rasa jus epal asam boi tu la...

Ros said...

Salam ziarah.....