Wednesday, June 14, 2017

CHOCOLATE ROCHER



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Salam Ramadhan ke-19


Tidak lengkap rasanya bila tiba musim raya jika tidak berkongsi resepi biskut raya pada semua...telah menjadi kebiasaan buat QH ingin berkongsi biskut raya yang QH buat...walaupon ianya hanya sekadar biskut raya yang simple sahaja...tentu ramai yang tertunggu2 apa la biskut raya dari QH kali ni kan...jika ada yang membeli Saji Mei 2017 edisi istimewa Aidilfitri di situ QH ada kongsikan 10 resepi biskut yang terkini...rugi jika tidak dapatkannya...

Friday, June 9, 2017

BIHUN TOMYAM SEMPOI...



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...


Hari ni QH nak kongsikan satu resepi yang sedap dan cepat disediakan...sesuai la untuk para2 ibu yang sibuk dengan tugasan harian...memang sangat senang...sekejap sahaja sudah siap...jika ingin menambah lagi bahan2 yang sesuai itu terpulang pada selera masing2...resepi yang QH sediakan seperti di bawah ni sangat sempoi...pes tomyam QH menggunakan pes tomyam adabi je...nak cepatkan...hehehe...yang penting hasilnya tetap sedap...

Thursday, June 8, 2017

AYAM MASAK MERAH



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Salam Ramadhan ke-13
#cadanganhidanganiftar

Semakin hari semakin buntu lak nak masak apakan...resepi memang bermacam2 dan pelbagai tetapi tetap juga buntu untuk memilih yang terbaik...hehehe...


Kali ni QH kongsikan pula hidangan iftar yang ke-2...uittt lama dah tu...hehehe...ni antara lauk kegemaran QH tau...makan dengan nasi panas boleh bertambah2...selain dimakan dengan nasi putih...sedap juga jika dimakan dengan nasi serai, nasi tomato atau nasi jagung...yang ni QH makan dengan nasi putih saja...maklum la bulan puasa ni selain siapkan lauk untuk berbuka ada juga buat hidangan berbuka yang lain...jadi nak masak nasi2 yang lain tu dah jadi malas...hehehe...mari la kita tengok resepi dibawah ni...SELAMAT MENCUBA!!!

Wednesday, June 7, 2017

MAGGI GORENG KAMPUNG



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Salam Ramadhan ke-12

Baru beberapa hari berpuasa dah buntu nak masak apa kan...hari2 memikirkan menu apa yang ingin dimasak...nak reka menu tu la menu ni la..haihhh tinggi sangat angan2nya...hehehe...penyudahnya ni la dia menu yang terjadi...stok maggi pon ada boleh la dipelbagaikan...yang penting mengenyangkan...

Tuesday, June 6, 2017

BINGKA PANDAN BERPISANG



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Salam Ramadhan ke-11 #cadanganiftar
Hari ni nak kongsikan kuih yang sangat sedap...kuih dulu2 tau ni...amat2 popular la...resepi ni QH ambil dari IG kak Shiela...bulan2 puasa ni rajin la nak membuat kuih dulu2...apa aje la yang teringin bulan puasa ni...semua bagaikan nak dibuat je...hehehe...

Friday, June 2, 2017

GOLDEN BALL ALA SUSHI KING



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...


Ada peminat sushi ker?? QH takde la nak kata minat sangat...tetapi kekadang selera sesekali nak juga bertukar dan merasa masakan dari negara Matahari Terbit iaitu masakan Jepun...restoran yang biasa menjadi pilihan ialah Sushi King...adalah di antara pilihan yang ada tu menjadi kegemaran QH..antaranya adalah golden balls...