Thursday, June 27, 2013

SIAKAP MASAK KARI



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Dapat juga untuk bersiaran hari ni...sepatutnya resepi ni semalam lagi QH nak siarkan...tapi atas sebab2 tertentu dan tidak dapat dielakkan tertunda la entri ni...rasanya hari ni QH taknak la berceloteh panjang2...mood untuk berBW tengah meluap2 ni...banyak komen yang belum dijawab dan banyak kunjungan yang QH belum lunaskan lagi...hehehe...maaf ye kawan2 semua atas kelewatan tersebut...itupon kalau bos tak kacau...hahaha

Monday, June 24, 2013

VANILLA CUPCAKE



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Nampaknya keadaan berjerebu semakin teruk melanda negara kita sekarang kan...rata2 dari semalam ramai yang pos gambar keadaan berjerebu di kawasan persekitaran rumah atau tempat2 yang mereka lawati di Facebook dan Instagram...termasuk la QH...hihihi...memang teruk semalam jerebunya...hari ni pon QH tengok keadaannya masih macam semalam...banyak juga sekolah2 yang ditutup hari ni berikutan dengan masalah tersebut...pejabat2 taknak pula ditutup sekalikan...hehehe...kali ni keluar ke mana2 kena pakai topeng...tak tahan dengan bau hasap...boleh sesak nafas dibuatnya...tingkap rumah dan pintu sentiasa bertutup aje sekarang ni...itu pon masih lagi terbau2 asapnya lagi...mudah2an jerebu ni cepat la pulih seperti biase...

Friday, June 21, 2013

NASI AYAM ISTIMEWA



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Semua sedia maklumkan sekarang sesetengah tempat dalam negara kita berjerebu...malahan ade beberapa tempat mengalami jerebu yang teruk...dalam keadaan cuaca yang sebegitu...harus la beringat untuk menjaga kesihatan...masa2 ni la mudah untuk dapat penyakit...kalau boleh kurangkan sedikit aktiviti di luar...duduk rumah la jawapnyakan...buat biskut raya ke ape...hehehe...lagi satu kena banyak minum air masak...sebab bile cuaca macam ni...mula la tekak ni mudah dahaga...tu yang membuatkan sekarang ni tekak QH ni rasa macam nak cari aiskrim je...huhuhu...motipnya mengada2 la tu...hihihi...baguskan kalau jual aiskrim pon ade sistem 'delivery'...telepon aje pastu sampai la aiskrim tu depan mata...berangan yang amat...hahaha

Wednesday, June 19, 2013

MELTY HERSHEY CHOCOLATE



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

QH kembali...
Salam sayang kesayangan semua...
insyaallah QH akan bersiaran seperti biase mulai hari ni...hihihi...bile lama tak bersiaran terasa rindu la pula...harap anda semua pon begitu...berindu2an la yer sesama kita...hehehe...maklumla tuan rumah ni baru pulih dari terkena penyakit sumpahan malas yang amat...hahaha...dalam masa yang sama jugak...QH terharu dalam tempoh blog ni tiada entri baru yang masuk tetapi masih ade lagi yang sudi singgah ke sini seperti biase...malahan bilangan follower dan pengunjung semakin bertambah...macam mane tu??? ke nak selalu QH tak bersiaran ni...hahaha...jangan marah bergurau aje...^__^...terima kasih buat semua...tanpa anda tak meriah la blog QH ni...

Thursday, June 6, 2013

SAYUR GORENG CAMPUR



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Hari ni lewat sikit waktu siarannya...tapi takpe kan daripada tak langsung atau hilang begitu saje macam selalu tu...hehehe...

Pada semua umat Islam, hari ni bersamaan dengan 27 Rejab marilah kita bersama2 memperingati peristiwa penting yang berlaku pada hari tersebut iaitu peristiwa paling agung dalam sejarah Islam iaitu peristiwa Israk Mikraj Nabi Muhammad SAW...

Firman Allah SWT,

Maksudnya : “ Maha Suci Allah Yang telah menjalankan hambaNya (Muhammad) pada malam hari dari Masjid Al-Haram (di Makkah) ke Masjid Al-Aqsa (di Palestin), Yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) kami. Sesungguhnya Allah jualah Yang Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui ”.
Surah Al-Isra’, ayat:1

Tuesday, June 4, 2013

BROWNIES COKLAT ANEKA KACANG



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Membazir!!!

Entah kenapa sejak2 kebelakangan ni…seperti hilang pula sentuhan ‘menjadi’ dalam membaking…ade saje yang tidak kena…bile dah tak menjadi tu sudah tentu ke tong sampah saje la jawabnyakan…sedih tengok bahan2 yang dibuang begitu saje…rasa tidak berbaloi berlama2 di dapur tetapi hasilnya sebaliknya pula…QH tidak menyalahkan resepi yer…seperti biase resepi akan sentiasa bersama untuk dirujuk berkali2 nanti…cuma tak tahu la dimana silapnya…jadi semangat untuk mencuba lagi tu hilang bile mengenangkan akan membazir lagi…selama QH mencuba resepi bukan tiada yang tak menjadi tapi kali ni setiap kali mencuba setiap kali tu jugak la tak menjadi…aduhaiiii...mungkin perlu berehat sementara kot blog ni…hehehe…untuk mencari semangat yang baru…