Thursday, March 28, 2013

TEMPAHAN : RAINBOW CAKE


maaf gambar agak kurang memuaskan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Bertemu kembali…semalam sepatutnya QH nak bersiaran tapi sampai opis baru perasan yang lappy tertinggal kat rumah…nak berpatah balik itu memang tidak mungkin akan terjadi la kan…walaupon sekarang ni musim cuti sekolah tapi keadaan jalan di KL ni sama saje…hari2 jem jugak…sebab orang yang bekerja tetap keluar bekerja seperti biase…hehehe…lagipon orang dulu2 cakap tak elok jika berbuat begitu…patah balik ke rumah jika ade barang yang tertinggal...

Monday, March 25, 2013

KETAM GORENG TELUR MASIN



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Selamat Hari Polis yang ke-206 buat semua anggota polis seluruh Malaysia…sambutan pada kali ni bertemakan 'Komuniti Sejahtera Komitmen Kami'…nak mengetahui lebih lanjut sila la ke laman FB PDRM…disitu terdapat beberapa gambar sempena hari polis hari ni…termasuk la gambar balu wira2 negara yang gugur serta banyak lagi gambar2 yang menarik terdapat di situ…

Wednesday, March 20, 2013

KEK LOBAK



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Alhamdulillah blog telah pulih seperti biase…diharap masalah tersebut tidak akan berlaku lagi…sepatutnya semalam lagi QH dah bersiaran seperti biase…tapi ade masalah pula diblog ni sehinggakan tugasan semalam tidak boleh disave dan dipublishkan seperti biase…entah dimana silapnya tak tahu la…rupanya ramai juga rakan blogger yang lain mengalami masalah tersebut…puas juga la malam tadi mencuba dan mengodek2 ape yang patut…tetiba ok la pulak…pening melayan buah hati yang sorang ni ^__^

Thursday, March 14, 2013

BINGKA CRACKERS



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Mari berlintas langsung sekarang dari dapur alam maya Qasey Honey…hihihi…ada2 ajekan...hari ni lewat lagi QH bersiaran…entri ni pon QH siapkan di opis…curi tulang kejap untuk mengupdate blog…tulang siapa tu mari kita fikirkannya bersama2…hihihi…tolong simpan rahsia ni tau…hehehe…lagipon bukan senang nak berpeluang macam ni…jadi gunakan masa yang ade ni dengan sebaik2nya…dari singgah dari meja ke meja dan bercerita itu ini yang akhirnya membawa ke termengumpatkan…baik la berbuat seperti yang QH buat ni ade juga manfaatnya (maaf yer ayat kali ni sila baca betul2) terbelit2 sampai sendiri pon kadang2 tak faham…hahaha…tapi tu la bile dah mengupdate blog kat opis ni…jenuh la pula nak mengangkut lappy ke opis…gaya macam dah seorang executive saje ke opis…hahaha…

Tuesday, March 12, 2013

TENGGIRI MASAK GARO RICA



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Bersiaran lewat hari ni…padahal memang dah beberapa hari tak bersiaran pon…hehehe…mesti ade yang sudah bosan dengan entri sebelum ni yang masih belum bertukar2 kepada resepi yang barukan…balik2 resepi yang sama juga bile singgah ke dapur alam maya QH ni…nak buat macam mane…tuan punya dapur mood kemalasan sikit buat masa ini…hehehe

Thursday, March 7, 2013

KEK AISKRIM


 
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Dimusim panas sekarang ni…tekak ni tak henti2 untuk meminta makanan dan minuman yang sejuk2kan…kalau di KL ni memang terasa terik panasnya tu…jadi dah kebetulan tu…ape kata hari ni kita berjamu mata dengan hidangan sejuk pula…jangan marah ekkk…hehehe…kali ni QH mencuba untuk buat kek aiskrim pula…memang dah lama menyimpan hasrat untuk membuat kek aiskrim ni…dari awal tahun lepas lagi nak buat…tapi baru sekarang ni ianya tertunai…aiskrim pon entah dah berapa kali beli dah…sudahnya habis dimakan begitu saje…hehehe…

Tuesday, March 5, 2013

TERIMA KASIH AROMA MAC 2013



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Mungkin ape yang QH nak kongsikan hari ni...mungkin ade kawan2 yang dah tahu atau belum lagi...untuk bulan Mac ni...QH diberikan kesempatan untuk berkongsi resepi masakan di Majalah Aroma pula...terima kasih yang tidak terhingga buat editor majalah Aroma ni iaitu Kak Siti Dimiati kerana sudi menjemput dan mempelawa QH untuk turut sama2 memeriahkan lagi majalah tersebut...terima kasih juga kerana percaya bakat dan kebolehan QH yang tidak seberapa ni...majalah ni kawan2 boleh dapatkan di kedai2 buku berdekatan...kena cepat2 tau sebab majalah ni cepat habis...


Nak tahu ape perasaan QH ketika itu...memang terkejut yang teramat sangat...masa tu QH saje2 terbuka FB...masa tu tengah meeting kot kalau tak silap...entah macam mane boleh pula ketika tu QH tertekan ke peti pesanan...biase balik rumah baru QH semak dan baca...mungkin orang kata dah jodoh kot..hehehe...jam tu jugak hilang terus fokus sekejap...macam diawang-awangan pon yer ade...memang tak percaya!! berkali2 jugak la QH baca pesanan tersebut...keluar saje terus tepon hubby maklumkan perkara tersebut...  


Bila kata putus telah diberi baru la terasa seramnya pula...mula la berkata2 macam2 di dalam hati ni...biasa berkongsi resepi di blog sendiri...tapi kali ni di majalah pula...QH terima pelawaan tersebut pon bukan la untuk mengejar glamour ker ape...sebab di blog sendiri pon dah cukup glomour kot...hahaha...tapi pengalaman itu sendiri yang membuatkan QH bersetuju!! itulah kenangan terindah selama QH berblog ni...yang baru setahun jagung usianya tu...kerana diberi peluang berkongsi resepi di majalah untuk kali ni...memang rahsia ni tersimpan rapi kecuali hubby QH aje la yang mengetahuinya...selagi belum terbukti ape2 QH taknak la ianya dicanang2kan terlebih dahulu...


Sehingga la akhirnya rahsia tu terbongkar bile ade kawan2 QH yang baik hati di FB mengucapkan tahniah buat QH dan siap tag lagi gambar majalah aroma tu kat FB QH...tak sangka la pula mereka perasan akan kehadiran QH di majalah tersebut...hehehe...bila QH dah dapatkan majalah tersebut...hubby ade tanye jugak bile nak keluarkannya di blog pula...tadaaaaa siap juga akhirnya entri ini ^__^...walaupon ketika ni sebenarnya QH agak sibuk sedikit dengan kerja2 dipejabat...huhuhu

Untuk kali ni QH tidak keseorangan sebab ade 2 orang blog yang QH kenali iaitu Kak Chah@bilachahkedapur dan Kak Shiela@spices journey...TAHNIAH jugak buat mereka...



Dikesempatan ini...QH ingin mengucapkan ribuan terima kasih buat Kak Siti Dimiati kerana memberi peluang kepada QH dan percaya akan bakat yang ade ini...jika diberi peluang lagi insyaAllah...QH akan memberikan kerjasama nanti...

Terima kasih QH ini juga buat semua follower dan pengunjung blog Qasey Honey yang banyak memberi sokongan dan komen2 yang membina...tidak dilupakan juga buat kawan2 QH di FB...kerana sentiasa memberi sokongan dan komen2 yang indah2...

Tidak dilupakan jugak ucapan terima kasih ni khas buat penyumbang dan empunya resepi yang QH ambil untuk dicuba dan dikongsikan pula kepada kawan2 yang lain...tanpa anda semua...mungkin blog ni tidak terhasil dan QH tidak akan mencapai angan seperti sekarang ni...QH sayang semua...



Sebelum mengakhiri entri untuk hari ni...QH nak tanya la kawan2 semua...dah dapatkan ke majalah Rasa bulan Mac ni...tapi jangan lupa tau dapat juga majalah AROMA MAC 2013 itu jugak!!! kat dalam majalah rasa ni ade 4 orang blogger terkenal dan merupakan sifu pada QH...siapa lagi kalau bukan Kak Azlita, Kak Siti Delima, Che Mat Gebu dan Kak Wan...TAHNIAH juga untuk anda semua... 

Friday, March 1, 2013

SAMBAL TELUR PUYUH



Assalamulaikum dan Salam Sejahtera semua…

Hari Jumaat sudah yer hari ni…maka bermula la bulan baru pada hari ni…sedar tak sedar kita dah meninggalkan bulan Februari semalam…dah ade ker sebahagian impian kita yang tercapai untuk tahun ni??? Pada yang lahir pada 29 Feb sila jangan bersedih yer…walaupon tarikh tersebut tidak ade dalam kalendar pada tahun ni mahupon tahun depan…usia anda tetap juga meningkat yer (hehehe) dan dapat disambut dengan meriah jugak…Selamat Hari Lahir diucapkan pada yang menyambutnya pada tarikh tersebut…mereka2 ni antara orang yang teristimewa tau ^__^