Friday, January 25, 2013

AYAM GORENG BEREMPAH


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Salam Maulidur Rasul buat semua umat islam di seluruh dunia…

Pasti hari ni ramai yang mengambil cuti dan bercutikan…mane tidaknya...jika ambil cuti hari ni bermakna akan merasa la cuti selama 5 hari secara terus meneruskan…boleh la merancang perjalanan bersama keluarga untuk pergi ke mane2 atau peluang yang ade ni dimanfaatkan pulang ke kampong halaman ke kan…semoga perjalanan anda selamat sampai ke destinasi yang ingin dituju serta pulang juga dengan selamat…

Tuesday, January 22, 2013

SOTO AYAM



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Alhamdulillah kembali kita bertemu semula hari ni…ape khabar semua?? Mudah2an semuanya sihat2 belaka yer…Alhamdulillah juga QH dah selamat sampai ke rumah pada Ahad malam…kepenatan pon masih belum hilang lagi sebenarnya…tapi semalam dah bekerja seperti biase…huhuhu…cuma bos bagi kelonggaran sikit untuk masuk lewat ke pejabat…apalagi gunakan la peluang yang ade tu dengan sebaik2nya la kan…hehehe…bukan senang nak dapat…terima kasih bos!! baru la happy nak buat kerja sebegini lagi di lain hari dan masa nanti…^__^…

Thursday, January 17, 2013

COOKIES N FERRERO CREPE



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Nampaknya minggu ni QH akan ‘outstation’ lagi!! baru berangan2 dapat tempat yang dekat dan di sekitar KL saje…saat akhir semalam berubah tempat pulak…termenung sekejap bile bos kata tempat lain semuanya batal…tempat yang harus dituju minggu ni Perlis dan Kedah…2 negeri sekali kali ni… >_<

Tuesday, January 15, 2013

DURIAN CREPE



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Semalam hari yang lemau buat QH…tkde mood langsung nak kerja semalam…tapi tetap kerja jugak…sayang la pulak di awal tahun nak usik cuti yang ade tu…sebabnya masih panjang lagi perjalanan tahun 2013 ni…tak tahu akan datang entah ape yang akan terjadikan…jadi bertabah dan bersabar saje la dengan hari2 yang mendatang…walaupon separuh jiwa tertinggal di rumah…hehehe

Sunday, January 13, 2013

JJCM : GERMAN DELI IMBISS



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Rasanya dah lamakan QH tak kongsikan segmen JJCM di sini...jadi hari QH nak kongsikan 1 lagi tempat makan yang konsepnya yang tersendiri...kali ni QH singgah makan di German Deli Imbiss...untuk ke restoran ni senang saje...German Deli Imbiss ni terletak di Jalan Kerja Air Lama belakang Petronas Ampang Jaya yang bersebelahan dengan medan selera...di Petronas ni ade lagi kedai makan yang lain...tapi cuba yang ni dulu...bos QH yang cadangkan untuk mencuba restoran ni...




Hasil carian dari Google...di atas ni adalah map untuk ke German Deli Imbiss tu...perlu tahu mengenai restoran ni adalah hampir kesemua hidangan yang dihidangkan oleh restoran ni bersaiz XL tau...jadi kena betul2 lapar baru boleh singgah ke sini...kalau tidak nanti sayang la pula kalau tak habis bukan...harga pula untuk setiap hidangan berpatutan dengan saiznya tu...


Menu utama restoran ni adalah burger...ala2 macam burger bakar pon ade...selain tu ade pasta, salad, sandwich dan macam2 lagi...tak perlu risau dan was2 yea...sebab ianya HALAL...


Untuk memesan makanan...kita akan dibekalkan dengan slip senarai menu tu dan juga pensil...tandakan saje ape yang kita mahu...pastu panggil la waiter untuk dilayan...jika orang ramai agak mengambil masa juga pesanan kita untuk sampai ke meja...jadi harus la bersabar dan tabah...hihihi



Ni adalah antara menu yang dipesan hari tu...Chicken Schnitzel ni QH punya...tak habis tau...memang daging ayam sepenuhnya tu...sosnya boleh pilih...ade 3 pilihan iaitu Sarawak Pepper Sauce, Mushroom Sauce dan Gypsy Sauce...



Di bawah ni pula adalah pilihan hubby...XL Peppa Wiggy...nampak macam ala2 burger bakarkan...yang ni pon tak habis dimakannya...daging burger habis yang tak habis rotinya tu...hihihi



Nak makan buger ni kena buka mulut luas2...baru la boleh gigit burger tu...hehehe


Di bawah ni pula air yang dipesan oleh kami...QH punya Iced Berries Tea...memang sedap sangat air ni...hubby pula pesan Iced Peppermint Tea...tak tau rasanya macam mane...tak sempat nak rasa langsung dah dihabiskannye dulu...huhuhu...sedap jugak la tu kan...


German Deli ni pon ade websitenye sendiri...sila klik di SINI yer untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut...tidak ketinggalan juga restoran ni pon ade Facebook...jadi boleh la skodengnya sekali...hehehe...


Baikla sampai di sini dulu yea siaran untuk hari ni...InsyaAllah kita akan berjump lagi nanti...selamat menjamu selera semua...jika tidak tahu nak makan dimana...sila la singgah ke sini...berbaloiiiiii ^__^

Thursday, January 10, 2013

SIAKAP BAKAR TOMYAM



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Setelah 2 hari berlalu…hari ni kita bersua kembali…terima kasih kepada yang sudi singgah ke dapur alam maya ini…terima kasih juga sudi meninggalkan komen2 yang indah2 buat QH…semoga hubungan yang terjalin sesame kita akan terus terjalin dan berkekalan sampai bile2…

Tuesday, January 8, 2013

MEE GORENG PATTAYA



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Bersua kembali di hari Selasa yang indah permai ni…salam ceria jugak untuk anda semua…

Ade yang perasan tak yang QH akan bersiaran setiap 2 hari sekali…sila jawab dengan jujur perasan ker tak ehhh?? Itu pon kalau tak tergelincir la ehh jika ade ape2 yang menghalang…boleh jadi berhari2 jugak menghilang…hehehe…itu la kualiti masa yang QH ade setakat ni…dari tidak bersiaran langsungkan…harus membahagikan masa dengan sebaik2nya itu la salah satu azam QH tahun ni untuk berblog…taknak menghilangkan diri terlalu lama…sebab ianya boleh menjadikan blog QH ni akan dilupai…huhuhu…sedih bukan (!_!)

Sunday, January 6, 2013

Kek Tempahan RVC + Choco Ganache



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Nak buat pengumuman sedikit…hehehe…dengan rasminya QH ingin umumkan…untuk tahun 2013 ni QH dah bersedia untuk menerima tempahan jika ade yang berminat…sudi2kan la yea…insyaAllah QH akan buat dengan sebaiknya…harga boleh dirunding dan bersesuaian dengan kos serta bahan2 yang digunakan…semuanya berkualiti dan bersih…yang paling penting sekali HALAL…QH akan mengambil tempahan cuma dihari cuti sahaja iaitu Sabtu dan Ahad…termasuk jugak cuti umum jika tiada ape2…

Thursday, January 3, 2013

ROTI CANAI PEDAS


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Bersua kembali hari ni…

Wah semalam rata2 para ibu yang bergelar blogger kebanyakkan mengupdate tentang hari pertama anak2 di sekolah…termasukla juga di FB…wall semalam banyak dihiasi dengan gambar2 anak2 yang comel berpakaian sekolah…

Tuesday, January 1, 2013

OREO CAKE POP


Assalamualaikumdan Salam Sejahtera semua…

Siaran lewat!!

Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan untuk kita bersua lagi di alam maya ini…ape khabar semua??? salam rindu2an QH buat semua follower dan pengunjung blog ini...hari ni bermulanya episod baru di Tahun 2013…SeLaMaT tAhUn BaRu diucapkan buat semua…panjatkan kesyukuran dan mohon doa semoga negara kita terus kekal aman serta makmur…justeru semua orang dapat mengusahakan impian yang direncana...mudah2an tercapai azam dan segala cita-cita...semoga juga tahun ini lebih baik dari tahun lepas dan dikurniakan olehNya rezeki yang melimpah ruah…amin ^__^