Friday, December 7, 2012

MAHA 2012


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Cakkkk kembali untuk bersiaran!! ^__^
Alhamdulillah...dapat juga QH nak bersiaran hari ni setelah beberapa hari ni QH berkampung dari pagi hingga ke malam di opis...sangat2 sibuk...tak tahu la ape akan jadi dan nasib dengan blog kesayangan QH ni akan datang...jika selalu sangat jadi macam ni...takde masa untuk berblog...



Harap maaf yer pada kawan2 semua...QH tak sempat untuk berkunjung balas ke blog anda semua...alasan yang sering QH gunakan kan...hihihi...nak buat macam mane...bile dah sibuk tu memang tak akan sempat untuk berBW...bahkan nak melihat ke blog sendiri pon takde masa...InsyaAllah lepas ni QH akan membalasnya yer...



Baikla mesti dah tahukan ape yang QH nak kongsikan pada hari ni kan...kali ni QH nak kongsikan sebahagian koleksi gambar ketika QH ke MAHA 2012 yang lepas...yang bermula pada 23 Nov hingga 2 Dis...QH berada di situ 1 hari aje...pada hari pertama MAHA...dari pagi sampai ke malam tau...pergi ke situ bukan saje suka2 yer tapi bertugas di booth jabatan QH...tapi QH takde la sangat di situ...asyik hilang aje pergi merayap di kawasan sekitar...tapi takde la sampai meronda di sana...penat la nak menghabiskannya...jalan2 pon dikawasan sekitar dan dekat2 aje...kaki tak bertahan lama...jalan sikit kaki dah mula sakit2...mungkin silap pakai kasut kot...hehehe...



Ketika di hari pertama MAHA ni...QH tengok sambutan amat mengalakkan...pepagi lagi jalan dah jem dengan pengunjung2 yang datang...tak sangka jugak ketika tu...nasib baik la QH ke sana dengan menaiki kereta jabatan...ade laluan khasnya nak tempat yang dituju...kalau kereta sendiri...memang awal2 lagi dah cabut balik kot...tak sanggup nak menghadapi jalan yang sesak tu...hihihi...statement orang malas!!!



Sehari berada di sini seronok tau...lagi la ketika berjalan di bahagian menjual makanan...memanjang merasa tester yang ade tu...bile ade yang hulur...mesti amik untuk merasa...sampai kenyang jugak lak perut tu bile asyik merasa saje...sedap2 pulak tu...hihihi...bile dah banyak2 macam tu...tak tahu dah nak pilih dan beli yang mane...sudahnya takde la nak membeli sangat...takut membazir pula takde sape yang nak makan nanti...



Kalau diikutkan hati semuanya nak dibeli dan diangkut bawa balik...bawa sekarung duit pon belum tentu cukup...bile nampak tu nak...nampak ni nakkan...hehehe...geram dengan hasil dan produk2 yang dipamerkan tu...harga pon murah2...sayur2 dan buah2an semuanya segar2...cantik2 pula tu...bunga2nya lagi...kalau beli nanti dikhuatiri takde masa pula untuk menjaganya...hihihi...

Jom la tengok gambar2 yang ade ni yea...tak perlu la berceloteh panjang2 lagi...^_*



Gambar di atas adalah padi dan contoh sebahagian mesin2 yang digunakan untuk memproses beras...


Chef Liza dan anaknya jugak turut berada di sana untuk demo masakan...chef2 lain pula mendemo masakan dari produk yang dijual... 


Bahulu belah 8


Kek Lapis dan kek pelbagai rasa


Dodol panas...sedap


Homemade coklat



Sila jangan terkejut yer...ade durian goreng...sekali tengok dah macam pisang goreng dah...macam mane la tu kan rasanya...ramai jugak yang membelinya...bile takde orang lagi...cepat2 QH ambil gambar ni...hihihi


sangat2 segar semuanya...harga pula sangat murah


My Chef


empunya blog harus berposing juga...^__^


produk kraf pon ade juga

baikla kita akan berjumpa lagi di lain hari dan masa yea...salam sayang buat semua...muahhhh

9 comments:

Asyifa Mustaffa said...

Macam2 ada.....mmg x k an ckup duit g sini nie.....

Gee® said...

Seronoknya QH di MAHA yer... tahun2 lepas k.gee bertugas di pavilion negeri tp tahun ini sibuk dgn tugasan lain tak dapat pergi...k.gee paling suka kat pameran orkid tu... rasa nk berguling tgk bunga2 yg cantek kan... Lepas ini gi lah SDSI pulak di MITC Melaka...

asmah yusof said...

Slam QH...menarik btl...xsempat nak p...sbb ramai yg kata jln jem trk...tue yg malas tue...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Salam QH...
Akak tak pernah pergi MAHA ni.. sebab memikirkan jem dan susah nak parking.. terima kasihlah kongsi gambar kat sini, bolehlah akak tengok :D

mama leen said...

tau dah u tu... kompom sambil menyelam minum ayor

Farid said...

Salam kenal...berangan nak pegi tapi tak pernah kesampaian

Rohah said...

salam Qh..mmg best la kan dapat mengunjungi MAHA..tapi akak tak nah gi, coz hubby tak berapa nk jenjalan gitu...

Shiela said...

Assalam sayang.. bestnyerr gi MAHA.. tahun ni akak tak berkesempatan nak pegi.. anyway, tq for sharing dear.. :)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, bestnya! kat mana diorang buat MAHA ni? putrajaya ke ? seronoknya tengok macam2 jenis buah/ makananan dan hasil pertanian yang lain.