Wednesday, June 6, 2012

JJCM : PERIUK BELANGA...


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Hari ni masih tiada resepi yer dari QH...hehehe...nak memperkenalkan lagi LABEL terbaru dari blog QH ni...Jalan Jalan Cari Makan (JJCM)...sebelum ni memang QH dan hubby suka mencuba pelbagai jenis menu dan akan pergi ke mane2 restoran atau mane2 kedai makan yang menarik perhatian kami...cuma dulu2 tu takde la nak snap2 gambar bagai ni...sekarang ni aje...QH dan kamera bagai tidak boleh dipisahkan...hehehe...pasti diusung ke sana ke mari...

Restoran pertama yang QH nak kongsikan ni Periuk Belanga di Kelana Jaya...tapi masa ni dalam restoran tu agak lenggang sedikit...masa sampai kat sini dekat pukul 4 lebih kot...orang lain dah kenyang pon makan tengah hari...tapi kami baru nak menjamu selera...hahaha


Restoran ni QH tengok ade beberapa lagi cawangannye...kalau tak silap QH restoran asalnye adelah di Danga Bay, Johor Bahru...keadaan restoran Periuk Belanga di Johor tu seperti gambar di atas tu...nampak sangat menarikkan...ade ciri2 suasana kampung gitu...maaf yer gambar kurang memuaskan...hihihi...QH suka kedai makan yang berkonsep macam tu...nanti bile balik ke Johor nak singgah ke sana pula untuk merasa masakan dan suasananye kat situ...

Pada QH kesemua menu yang ade hari tu...menepati citarasa kami...nak tahu kena la mencuba jugak...sebab lain orang lain pula seleranye...bile QH kata sedap nanti ade pula yang mengatakan sebaliknye pula...yang penting kena berani mencuba yer...kalau sedap ok la tu...tapi kalau sebaliknye...jangan datang lagi...hahaha...mudahkan...


Haa tu dia...page owner pon sibuk nak interprem jugakk...nak glam aje...hahaha...sangat tekun memilih menu sambil perut ikut sama berkeroncong kelaparan...hehehe...masa ni jangan tak tahu...sedang mengetest kamera baru...hehehe...bukan nak menunjuk tapi nak menunjukkan perbezaan kualiti antara kemera yang biase digunakan tu dengan yang ade sekarang ni...sangat berbeza...dalam proses untuk explore lagi ciri2 kamera baru tu...nanti kalau ade masa QH kongsikan yer...

Di bawah ni sebahagian menu yang kami jamu hari tu...ade pakej jugak tau...set menu yang kami pilih ni RM150...untuk 8 - 10 orang punya makan tau...harganye sangat berbaloi...kelaparan yang melampau saat itu kami memilih yang ni...hehehe...tidak termasuk minuman yer...tomyam seafood dan sayur kailan serta minuman lupa nak snap gambarnye...akibat ketidaksabaran untuk melangsaikan makanan tu semua...hihihi...jom tengok ape menu2 tu yer...

Butter Prawn - udangnye besar2 tau (2 set)

Telur Gulung Berinti (2 set)
Ayam Penyet (2 set)
Ikan Siakap Masak 3 Rasa
Ikan Siakap Berlada/Pedas
Sotong Berempah (2 set)
sebahagian menu kami hari tu
ini pula sebahagian menu yang ade di restoran Periuk Belanga tersebut
Selain di Kelana Jaya...restoran ni juga terdapat di Danau Kota jugak tau..jadi boleh la pergi di kawasan yang berdekatan yer...


26 comments :

IntaNBerliaN said...

alamakkk tesilap tgk entry plak.. dah lah pose.. hihii

sy pun skrg, ke mana je g, mesti bwk kamera.. yg heran tu, xmalu pulak sy ambik gambo.. kalau dulu, sblm jd blogger.. alahaiii malu je nak ambik gambo kat kedai mkn or mana2 tempat awam... ahhahha

HALAMANKU said...

Salam kak QH.. wah jjcm.. seronok tu.. erma suker tgk rancangan jjcm.. wah nampak sedap n berbaloi tgk.. kalau ngan rege tu.. bab semua2 2 set wow.. seronoknyer..

Ilhamkreatif said...

Salam QH..nampak sedap semua masakan tu,kalau Iza mesti x tinggal yg satu ni...ikan siakap stem...

rahel said...

QH,gue lapar tengok hidangan tu..semuanya menyelerakan..

kasihredha said...

ingatkan nak beli periuk belanga...hihi
bestnya menu

Shahriah Abdullah Novelis said...

W'salam QH caayaangggg wahh comelnya diaaa..... comel comell.. suka tengok... :))

wahh makan sakan yaa.. bestnya.. tak pernah lagi ke Periuk Belanga... tak berkesempatan sebab sibuk dengan periuk belanga yang bertelinge kat rumah ni hah! hehhhee

mama aleen said...

tudung awak cantik..

norhanim md zain said...

Assalam QH..wah semuanya sedap sedap...best gak menunya ye..:))

Bicara Kak Noor said...

salam QH
hahahaa ni baru nampak owner nye dgn jelas dan terang cute mute orang nya kan..semua makanan kat restoran tu sedap2 belaka harga pun berpatutan dan yg penting gambar nya cantik sbb tuan umah ni cantik kih kih..

Ucu Faridah said...

makan2 tak ajak, padahal dah dekat dah dgn shah alam tu.......
kalau tidak boleh sama2 gantung periuk belanga....hihihi..

sabar dubai said...

salam QH.

kedai ni cawangan kt danau kota kite tau...mase duk wangsamaju dulu slu jgk lalu..tp xpnh rase..ta share yerr hehehe

khairiah khaizu said...

br kenal ownernye...manis org nye.....tgk maknan2 tu geramnye...menyelerakan....

Cendana Kasih said...

errmmm...nyum nyum....sedapnyer....

tun_telani said...

salam kak QH~~ wah... sedapnye menu!!! murah jugak tgk harga makanan kt situ..

leen said...

murah tu...menu pun nampak sedap...lupa lak nk ucap tahniah di ats tersiarnya blog QH dlm majalh JELITA...TERUSKAN USAHA BERBLOG YE..

ibundo said...

dah ada kamera baru ni lagilah cun gambar gambar2 yangQH ambil nanti...

dapurCikWan said...

entah bila la dpt CW ke sana..nampak sedap2 makanan tu..

zila norazila said...

wahh bestnya jjcm..kita nk buat jgk la jjcm..he hehe sbb selalu sgt kami nie gantung periuk:)

quinnie said...

sedapnya....nak semua....hahhahaha

Nieda said...

Best aaa makan ramai2

mama sara nur said...

assalam QH
menu2 yg mabeles nih, kena makan ramai2 baru best he he

Norzie hany said...

Assalam QH.
Comeynya tuan blog ni.Sedap2 belaka menu kat sini.

anymz said...

sedapnya nampak menu2 tu semua..bila ke danau nanti akak nak try lah..

Mamasya said...

Salam Qh....come lote rupanya QH ni..
akak mmg suka entry JJCM....tumpang jamu mata.ceria nampak restoren ni....makanan yg dipesanpun sedap2 belaka dan cantik hidangannya.

FnF Simple Life said...

salam QH...hwaaa...sedapnye menu... FnF dari kat msia lagi memang tak reti nak JJCM... huhu...asyik2 makan kat kedai yang sama je...kat Nihon lagi ler...gi mana2 mesti bawa bentou... terliur tengok sume menu2 yg QH order...

Tina Othman said...

salam qh

wah, bestnya jjcm, saya suka baca review makan-makan ni, tak kisah lah selera berbeza pun kan, tapi kalau org kata tak sedap, mmg tak pergi hehe