Qasey Honey. Powered by Blogger.

BLACK BOTTOM BANANA CAKE

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua dan selamat bekerja pada kawan2 yg bekerja pada hari ni....kata2 semangat tu utk pagi ni (utk dri sdri gak sbenarnya) biase la bile tiba hari isnin jerk...keadaan agak slow sikit...blur2 pon ade...malas nk g keje...ye la dah duk kat umah brehat2 2 hari kn...tu kadang ade yang moody jerk bile spi opis pagi2 isnin ni kn...saya pon kadang2 pon cmtu gak...hmmmm...xtau la...bleh ker nti nk pencen umo 60 thn...sdri fikir la yek..


Ok la xmau nk bebel panjang lagi...kali ni saya nk bkongsi resepi lain lak...iaitu Black Bottom Banana Cake...resepi ni saya amik dari blog Home Sweet Home...saya buat semalam tapi xsempat nk update blog malam tadi...sebab dah letih sangat...bukan buat kek ni saje...buat Macarons gak...entrinye lepas ni yek. Bile buat dah menjadi...rasenya mcm senang jerk resepi ni...saya nak mintak izin Kak Ummi yek utk letak pulak resepi ni di blog saya...tima kasih


Jom kita tengok bahan-bahan yg diperlukan kt bawah ni ok.....

BLACK BOTTOM BANANA CAKE

BAHAN2:
1/2 cwn Butter - lembutkan
1 cwn Gula (letak 3/4 cawan je)
1 biji telor
1 sudu teh esen vanila
1 1/2 cawan pisang dilecek - guna pisang berangan
1 1/2 cwn Tepung Gandum*
1 sudu teh baking powder*
1 sudu teh soda bikarbonat*
1/2 sudu teh garam* (bertanda * satukan bahan)
1/4 cawan serbuk koko
    CARA2:
    Mula-mula pukul mentega dan gula sehingga ringan dan gebu. Masukkan telur dan esen vanilla, pukul rata. Masukkan pisang dan kacau rata. Masukkan tepung dan gaul sehingga sebati.
    Bahagi adunan kepada dua adunan. Masukkan koko ke dalam satu bahagian dan ratakan ke dalam tin yg telah digris. Sudukan sebahagian lagi di atas nya.
    Bakar pada suhu 170°C selama 30 minit atau sehingga masak. Sejukkan di atas redai.


     

    No comments